Sa mesterim cu Simo

joi, 19 octombrie 2017

Tutorial fular crosetat

              Buna dragilor! 

       Dupa o asa lunga absenta m-am gandit sa revin cu un tutorial scris. Si, cum.vremea rece bate la usa, am zis ca e o ocazie buna sa facem un fular :)

       Tutorialul nu imi apartine, l-am gasit aici. O sa il traduc doar.

     Din pacate nu am imagini din timpul lucrului dar promit ca la urmatorul tutorial o sa pun si poze :)

Grad de dificultate: Usor.

Avem nevoie de:

- Ata. Eu am facut cu Alize Happy Baby, lucrat in 2 fire. L-am cumparat de la Fir de tricotat povesti
- Croseta de 3,5 mm. Puteti alege o crosetsa mai subtire sau mai groasa, in functie de firul folosit. Gasiti tot la  Fir de tricotat povesti
- Ac de cusut cu gaura larga
- Foarfeca
- Margeluta sau nasturel

   Si acum, sa trecem la treaba :)


      Facem un lant din 27 de ochiuri

Randul 1: Sarim 6 ochiuri de lant si facem un piciorus dublu in al 7 lea ochi de lant de langa croseta. Mai facem inca 3 picioruse duble in acelasi ochi de lant, sarim peste 3 ochiuri de lant si facem *4 picioruse duble in urmatorul ochi de lant, sarim peste 3 ochiuri de lant* si repetam ce e intre ** pana la capatul randului. In ultimul ochi de lant facem un piciorus dublu, apoi 3 ochiuri de lant (o sa fie primul piciorus dublu de la urmatorul rand) si intoarcem lucrul. 

Randul 2: 4 picioruse duble in mijloc(intre al 2 lea si al 3lea picorus dublu de la randul anterior). Continuam cu * 4 picioruse duble in mijloc* pana ajungem la capatul randului. Facem piciorus dublu in al3lea ochi de lant facut la randul anterior. Lant de 3 ochiuri si intoarcem.

Continuam cu randul 2 pana ajungem la lungimea dorita. Se poate face lung, astfel incat sa se poata purta rasucit de 2 ori in jurul gatului(pentru asta e nevoie de o lungime cel putin dubla fata de circumferinta capului).

Taiati firul lasand 35-40 cm de fir, pentru a coase partile fularului.

Coaseti capetele fularului folosind metoda din video, inserati acum printre cusaturile facute anterior si trageti ferm cat sa se adune capetele fularului. Faceti nod si ascundeti firul ramas pe spatele fularului apoi taiati surplusul de ata.

         Urmeaza sa facem floarea:

    Facem un inel magic si in interiorul lui facem 5 picioruse scurte. Unim cercul printr-un picorus orb in primul piciorus scurt. 

Randul 1: facem in primul piciorus scurt un ochi de lant, 3 picioruse duble , un ochi de lant si un piciorus alunecat. In urmatorul ochi facem*piciorus scurt, ochi de lant, 3 picioruse duble, ochi de lant si piciorus orb*. Repetam in fiecare piciorus scurt. La final trebuie sa avem 6 petale.

Randul 2: facem 3 ochiuri de lant si piciorus orb in cel mai indepartat loc din spatele primei petale. Continuam cu *3 ochiuri de lant si ochi orb* in fiecare din petalele ramase.

Randul 3: in primul spatiu faciut de cele 3 ochiuri de lant facem piciorus scurt, ochi de lant, 4 picioruse duble, ochi de lant si piciorus orb. Continuam cu *piciorus scurt in urmatorul spatiu, ochi de lant, 4 picioruse duble, ochi de lant si piciorus orb*. Facem acelasi lucru si in restul spatiilor ramase. Facem nod si taiem ata, lasand fir mai lung pentru a coase floare de fular. 

       In stadiul acesta cosem si margeluta sau nasturelul in mijlocul florii.

      Coasem floarea in locul in care am cusut marginile.fularului si gata treaba :)

  Asa arata fularul facut de mine: 



    Imi place mult modelul si e usor de crosetat. Abia astept sa imi aratati fularele facute de voi! 

                         Sper sa va fie de folos! Spor la treaba!!  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu